Departament d'orientació
Equip
Orientadora:
-
Dolors Rodríguez, llicenciada en Psicopedagogia i diplomada en Magisteri d'Educació Primària. Experta Universitària en Direcció de Centres Educatius.
Pedagogia Terapèutica (P.T.) d'Educació Primària i Educació Infantil:
-
Xisca Mª Rotger, graduada en Educació primària amb menció de Suport Educatiu.
Pedagogia Terapèutica (P.T.) d'Educació Secundària:
-
Raquel Sáez, llicenciada en Psicologia i diplomada en Magisteri d'Educació Especial.
Mestre d’Audició i Llenguatge (A.L.):
-
Laura Llaneras, llicenciada en Pedagogia i diplomada en Magisteri d'Audició i Llenguatge.
Funcions
-
Assessorament de l’alumnat, professorat i famílies.
-
Orientació escolar i professional de l’alumnat.
-
Suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
-
Suport als alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
Contacte
-
Telèfon: 971 75 15 72
-
Coordinadora Federació Balear de persones amb discapacitat: https://coordinadoradiscapacitat.com/
-
Associació Balear de Pares de nins amb Trastorn de Dèficit d'Atenció amb hiperactivitat o sense (TDAH): www.still-tdah.com
-
Associació de Pares i Amics del Sord: www.aspasmallorca.com
Programes
-
Atenció a la diversitat
Atenció als alumnes amb necessitats educatives especials i amb dificultats de l’aprenentatge, amb els següents objectius: -
Proporcionar un medi educatiu el menys restrictiu i més ric possible als alumnes amb necessitats educatives especials.
-
Desenvolupar la competència curricular i social d’aquests alumnes. Enriquir l’entorn educatiu amb la presència de la diversitat a la dinàmica del centre. Orientació acadèmica i professional: Els objectius d’aquest programa són
-
Conèixer l’estructura general del sistema educatiu, així com l’oferta formativa del context en funció dels interessos dels alumnes.
-
Conèixer el sistema productiu i laboral més immediat potenciant la investigació sobre les famílies professionals.
-
Adquirir les habilitats necessàries per a la presa de decisions i la seva aplicació en l’elecció d'un itinerari educatiu o professional ajustat.
-
Autoconeixement de les possibilitats, capacitats, interessos personals a l’hora d’escollir un itinerari formatiu Pla d'Acció Tutorial.
-
Garantir l'acció Tutorial coherent, contínua i compartida per a tot l'alumnat.
-
Acollir l'alumnat que s'incorpora al centre facilitant-ne la transició i la seva adaptació. Facilita el contacte amb les famílies.
-
Potenciar al màxim la coordinació del professorat amb les famílies de l’alumnat.
-
Afavorir dins cada grup classe, el coneixement mutu i la seva dinamització creant un ambient acollidor, estimulant i participatiu on es fomentin els valors democràtics.
-
Contribuir a l'orientació personal, acadèmica i professional, a partir d’un coneixement i comprensió personal de cadascun dels alumnes.
-
Afavorir la coordinació de l’activitat educativa entre els membres dels equips docents. Detectar les necessitats educatives dels alumnes i ajustar la resposta educativa, a partir dels nous programes o d’altres que es puguin elaborar, amb especial referència als alumnes amb necessitats educatives especials.